Materiał
przerabiany na lekcjach języka angielskiego w maju:
Zwierzęta:
wild animals – dzikie zwierzęta, a crocodile - krokodyl, an
elephant - słoń,
a
frog- żaba, a giraffe - żyrafa, a monkey - małpa, a mouse - mysz,
a parrot – papuga, a dog – pies, a cat – kot, a snake – wąż.
Pytanie
o samopoczucie: How are you? – I’m fine, thanks. (Jak się
masz? - Dobrze, dziękuję.
Nazywanie
zwierząt: It’s a/an … (snake).
Informowanie
o dolegliwości: I’ve got a sore …(paw).(boli mnie/ mam
zranioną łapę)
Wyrażanie
prośby: Can you help me, please? (Czy możesz mi pomóc?) –
No, sorry. I can’t./Yes, of course I can.
Czynności:
walk (chodzić, spacerować), run (biegać), climb (wspinać się),
jump (skakać), swim (pływać), fly (latać).
Mówienie
o tym, co potrafimy/czego nie potrafimy robić: I
can/can’t…(fly).Can … (jump)? Can … (jump) like a …
(frog)?
Pogoda:It's
rainy – Jest deszczowo, It's sunny – Jest słonecznie, It's windy
– Jest wietrznie, It's cloudy – Jest pochmurno, It's hot – Jest
gorąco, It's cold – Jest zimno, It's warm – Jest ciepło, It's
snowing – Pada śnieg
Pytanie
o pogodę: What's the weather like today? Jaka dziś pogoda?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz