środa, 15 maja 2019

KLASA 1B, 1C: ROZDZIAŁ 5 I 6


Zwierzęta:
a crocodile – krokodyl
an elephant - słoń
a frog – żaba
a giraffe – żyrafa
a monkey – małpa
a mouse – mysz
a parrot – papuga
a snake – wąż

Czynności:
walk – chodzić, spacerować
run - biegać
climb – wspinać się
jump – skakać
swim – pływać
fly – latać

Nazywanie zwierząt: It’s a … (snake). - To jest…...(wąż)
Wyrażanie prośby: Can you help me, please? – No, sorry. I can’t./Yes, of course I can. (Czy możesz mi pomóc? - Nie, przykro mi/ tak, oczywiście)
Mówienie o tym, co potrafimy/czego nie potrafimy robić:
Can you … (swim)? - Czy umiesz … (pływać)?
Yes, I can./No, I can’t. - Tak, mogę/Nie, nie mogę
I can/can’t … (fly). - Umiem/nie umiem (latać)

Pogoda:
It’s rainy – Pada deszcz
It’s sunny – Jest słonecznie
It’s windy – Jest wietrznie
It’s cloudy – Jest pochmurno
It’s hot – Jest gorąco
It’s cold – Jest zimno

Zabawki:
a bike – rower
a board game – gra planszowa
a car - samochód
a computer game – gra komputerowa
a doll – lalka
a kite – latawiec
a scooter – hulajnoga
a skateboard – deskorolka

Przyimki:
in – w
on – na
under – pod

Pytanie o położenie przedmiotów:
Where is my … (scooter)? - Gdzie jest moja … (hulajnoga)?
Is it … (on the table)? – Yes, it is./No, it isn’t. - Czy jest … (na stole)? - Tak/Nie




















                                                      
        



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz